מערכת ניהול ידע בענן

הצטרפו אלינו עוד היום. זה פשוט!

קלה לתפעול ולהטמעה! לא נדרש ידע טכני

פיתוח ישראלי עם תמיכה מלאה בעיברית

תמיכה בכל הרזולוציות, דפדפנים ומכשירים

ללא עלות הקמה ראשונית וללא התחייבות!

מתאימה גם לעסקים קטנים בעלי תקציב נמוך

פנו אלינו והתחילו לעבוד עם המערכת ללא התחייבות.
גלו כמה זה פשוט לנהל את הידע הארגוני שלכם באמצעות מערך הכלים שלנו.

הצטרפו לרשימת התפוצה וקבלו טיפים ועדכונים מקצועיים ישירות לתיבת המייל שלכם

שותפים עיסקיים

מערכת דיוור

איך פייסבוק עוקבת אחרינו גם שאנחנו לא נכנסים לפייסבוק?

איציק חנן, אוקטובר 2016

אני שומע עדיין אנשים שאומרים:

לא ידעתי שעוקבים אחרי באינטרנט!

ולעיתים אני עונה להם:

לא ידעתי שאפשר לא לדעת!

כן! עוקבים אחרינו באינטרנט. כמעט בכל מקום!

 

אלפי אפליקציות ואתרים אינטרנט אוספים עלינו מידע ברגע שאנחנו נכנסים אליהם.

לדוגמא:  Gmail, Facebook, WAZE, Whatsapp, Instegram.

 

האתרים אלו אוספים עלינו מידע מכל סוג שהוא ועושים בו שימוש בדרך כלל כדי למכור או להציע לנו מוצרים בצורות מתוחכמות כאלו ואחרות.

מי שכבר מכיר את הנושא יכול לדלג קדימה במדריך ולגלות:

"איך פייסבוק עוקבת אחרינו גם אם אנחנו בכלל לא נכנסים לפייסבוק?"

למי שממש אין זמן! כדאי פשוט להעיף מבט על:

"איך זה מתבצע? - התרשים המלא"

אבל לפני כן, ברשותכם....

נעשה קצת סדר בעניין....

הערה חשובה לפני שמתחילים!

חלק מהשיטות והנתונים שמתאורות במדריך זה מבוססות על הנחות יסוד שקשה עד בילתי אפשרי להוכחה חותכת. אפשר להגיד שלמרות שאין הוכחה חותכת יש הרבה עדויות בשטח. למרות שזה לפעמים נשמע כמו מדע בידיוני או קונספירציה זה לא בילתי סביר שעושים את זה.

 

איזה מידע אוספים עלינו. הכל!

  • שם פרטי ומשפחה

  • גיל ומין

  • תאריך יום הולדת

  • מקום עבודה נוכחי ומקומות קודמים

  • מצב משפחתי + כמה ילדים

  • טיולים, תחביבים ועיסוקים אחרים

  • תמונות שלנו

  • קשרים משפחתיים ורשימת החברים שלנו

  • דעות פוליטיות

  • לאן אנחנו נוסעים? באיזו מהירות?

  • איפה אנחנו חונים?

  • ועוד הרבה מידע אחר...

איך אוספים המידע?

  • קוראים ומנתחים את הפוסטים שלנו

  • קוראים ומנתחים את המיילים שלנו

  • בודקים ומנתחים את התמונות שלנו

  • קוראים ומנתחים את השיחות שלנו (WHATSAPP)

  • בודקים ומנתחים את הקשרים החברתיים שלנו

  • בודקים סרטים אנחנו רואים (youTube)

  • בודקים מה אנחנו מחפשים במנוע חיפוש

  • מקשיבים לנו באמצעות המכשיר הסלולרי (Google voice או SIRI)

  • מסיקים מה מצב הרוח שלנו (לפי לייקים, מילים וכו...)

  • בודקים מה עובר עלינו בחיים (אירועים כמו חתונה וכו...)

  • עוקבים אחרינו עם GPS

  • ועוד דרכים מגוונות..

מה?! מי אישר להם?

אתה, את, אנחנו, כולנו מאשרים לאסוף מידע עלינו ברגע שנרשמנו והשתמשנו באתרים ובאפליקציות האלו.

למען האמת אנחנו מנדבים את המידע הזה מרצוננו החופשי. אם אפשר לקרוא לזה ככה.

למה? מה יוצא לנו מזה?

למען האמת וההגינות אנחנו כן מרוויחים משהו. ולעיתים הרבה. אנחנו בעצם מקבלים אפשרות להשתמש באפליקציות (טובות!) וממש בחינם.

חלקן אפליקציות שממש אי אפשר בלעדייהן. למשל: WAZE או GMAIL או WHATSAPP.

כך שבעצם אנחנו נהנים מהאפליקציות ובתמורה מוותרים על הפרטיות שלנו.

האם זה זו עיסקה טובה? תלוי כמובן את מי שואלים.

למה אוספים עלינו מידע?

כמו שהוזכר קודם האתרים האלו משתמשים במידע בכדי למכור לנו משהו.

ומה יותר קל מאשר למכור למישהו כשאתה יודע מה הוא צריך או מה מחפש את זה.

לדוגמא:

אם אנחנו יודעים שזוג התארס, אפשר להניח שהוא עומד להתחתן בשנה הקרובה  ולכן כדאי להציע לו משהו בעניין. (שמלת כלה, קייטרינג, DJ או אולם חתונות). 

איך הם יודעים את זה? פשוט מאוד! הזוג דיווח את זה בפייסבוק או הודיע את זה לחברים שלו במייל. (כן! קוראים לכם את המיילים)

ולכן, קרוב לוודאי שהזוג הזה יתחיל לראות מודעות רלוונטיות לחתונה גם בפייסבוק וגם בגוגל.

ככה זה עובד!

מנסים להבין מי אתם ומה אתם צריכים (על ידי איסוף מידע) ומנסים למכור לכם את מה שאתם צריכים.

 הידעתם? עוקבים אחריכם גם שאתם לא בפייסבוק!

 

מעבר למידע ולפעילות שאנחנו עושים באפליקציות השונות, פייסבוק וגם חברות אחרות משתמשים במנגנון נוסף שעוקב אחריכם גם כאשר אתם סתם גולשים באינטרנט ובלי להכנס לעמוד הפייסבוק שלכם. אתם מופתעים?

איך זה עובד?

  • כאשר אתם נרשמים לפייסבוק, פייסבוק שותלת אצלכם "מכשיר מעקב קטן" (cookie+pixel).

  • מכשיר המעקב הזה "הולך" איתכם לכל מקום. לכל אתר אינטרנט.

  • כאשר אתם נכנסים לאתר אינטרנט כלשהו... המכשיר מדווח לפייסבוק לאן נכנסתם ובאיזה דפים ביקרתם.

  • פייסבוק מוסיפה את המידע הזה לכל מה שהיא כבר יודעת עליכם (הרבה מאוד!)

  • פייסבוק מסמנת את תחום העניין החדש שלכם

  • פייסבוק מאפשרת למפרסמים לשלוח אליכם פרסומת לפי תחום העניין

  • כאשר אתם נכנסים לעמוד הפייסבוק שלכם תקבלו פרסומות רלוונטיות

פשוט! לא כך?!

לדוגמא: אם נכנסתם לאתר של חברת טיולים מסויימת, פייסבוק תקבל התראה שאתם מתעניינים בטיול ותאפשר לחברת הטיולים לשלוח אליכם מודעת פרסומת עם הצעות לטיול.

השרטוט הבא ימחיש את התהליך בצורה טובה.

 
 

סיכום קצר ומסקנות

אני כמעט בטוח שלא הפתעתי אף אחד בדברי כיוון שהתחושה הזו של מעקב תמידי אופפת את הגלישה באינטרנט בשנים האחרונות. לדעתי, הנושא הזה נמצא "על השולחן" ואיני בטוח שמישהו עדיין מתאמץ בכלל להסתיר את העובדה. מדובר על "צונאמי" טכנולוגי ששינה את החיים שלנו מבלי להשאיר פתח או אפשרות לחזור לאחור.

לכן, אני חושב שצריך להסתכל על זה בצורה קצת אחרת ולנסות ולהבין מה אנחנו מרוויחים מזה.

לדעתי האישית, השימוש בכלים האלו מפצה על תחושת אובדן הפרטיות.

ולכן לא איכפת לי לשתף מידע עם החברות ולקבל בתמורה כלי עבודה טובים, יעילים שמותאמים אישית לצרכי.

ואם נסתכל על העניין באופן רציונאלי.

אם שומרים על כללי בטיחות מסויימים ניתן להנות מהגלישה ולנטרל את רוב הפחדים.

זהו.

אני מקווה שתמצאו את המדריך הזה שימושי עבורכם.
אם אהבתם את המדריך, שתפו אותו עם חברים נוספים שימצאו בו תועלת.

הארות והערות יתקבלו בברכה, וכמובן שאלות (אם יש).

ניתן תמיד לייצור איתי קשר דרך האתר או באמצעות דף הפייסבוק שלנו.

איציק.
:-)

איציק חנן | יזם וטכנולוג

מתכנת מחשבים, מקצוען בתחום פיתוח אפליקציות אינטרנט ומערכות ניהול מידע ארגוניות.
יועץ טכנולוגי בעל נסיון רב בניתוח מערכות, אינטגרציה וביצוע פרוייקטים טכנולוגיים מורכבים.

יזם. סטרטאפיסט. בלוגר. כותב. אוהב מחשבים וטכנולוגיה. אוהב אנשים. בעלי חיים. אומנויות לחימה.
מוסיקה. אוהב ללמוד. מחפש ידע. קשרים עיסקיים. ועסוק כמעט תמיד באתגר הבא.

  • Facebook Social Icon
  • LinkedIn Social Icon