מערכת ניהול ידע בענן

הצטרפו אלינו עוד היום. זה פשוט!

קלה לתפעול ולהטמעה! לא נדרש ידע טכני

פיתוח ישראלי עם תמיכה מלאה בעיברית

תמיכה בכל הרזולוציות, דפדפנים ומכשירים

ללא עלות הקמה ראשונית וללא התחייבות!

מתאימה גם לעסקים קטנים בעלי תקציב נמוך

פנו אלינו והתחילו לעבוד עם המערכת ללא התחייבות.
גלו כמה זה פשוט לנהל את הידע הארגוני שלכם באמצעות מערך הכלים שלנו.

הצטרפו לרשימת התפוצה וקבלו טיפים ועדכונים מקצועיים ישירות לתיבת המייל שלכם

שותפים עיסקיים

מערכת דיוור

הטעות הנפוצה שעורכי תוכן עושים בעת הזנת טקסט לאתר אינטרנט?

איציק חנן, ספטמבר 2016

כשחושבים על זה, כולנו (ממש כולנו!) עורכים תוכן במהלך היום!

 

כן.. כן...

כאשר אנחנו כותבים מסמכים (word) , מיילים, הודעות טקסט...

גם בעבודה כאשר אנחנו עובדים עם מערכות ארגוניות אנחנו עורכים תוכן:

למשל:

  • מעדכנים תוכן של אתר אינטרנט

  • בונים דף שמתאר מוצר

  • יוצרים מערך הדרכה

  • מעדכנים דף של שאלות נפוצות

אבל האם לערוך רק טקסט ותמונות זה מספיק?

במדריך זה ננסה לבדוק מה אנחנו מפספסים כאשר אנחנו עובדים רק עם שדות טקסטואלים.

האם יש שיטות עריכה שיגרמו לנו לחשוב אחרת?

עריכה של טקסט בלבד או טקסט עשיר (HTML) לכאורה יותר פשוטה ומהירה אך היא מגבילה אותנו בהמשך הדרך כאשר נרצה לעשות שימוש יעיל בתוכן שלנו מלבד להציג אותו. בהמשך המדריך נתאר כמה שימושים מתקדמים שהיה אפשר לעשות עם התוכן שלנו אם היינו מנהלים אותו בצורה קצת אחרת.

רוצים לדעת מה אפשר לעשות? כדאי לכם להמשיך לקרוא.

נקודות עיקריות במדריך זה:
 

  • מה מרוויח עורך התוכן כאשר הוא עובד עם תבניות?

  • התוכן שלנו נראה טוב יותר ומסודר

  • ניתן לעשות שימושים מתקדמים בתוכן. לדוגמא: השוואת פריטים!

מה אפשר לעשות עם טקסט ותמונות? רמז: לא הרבה

נסו לשאול את עצמכם (וגם לענות) על השאלה הבאה: מה אפשר לעשות עם התוכן שלכם כאשר הוא מכיל טקסט ותמונות כיחידה אחת או כמסמך מצורף (attachment). 

התשובה: אפשר להציג אותו.

ו.. זהו פחות או יותר.

תוכן שנכתב כיחידה אחת (טקסט, תמונות, קישורים ועיצוב) , מעוצב יפה ככל שיהיה, אין הרבה מה "לעשות" איתו מעבר להצגה שלו.

ראו את הדוגמא הנ"ל שלקוחה מאתר קניות (אמיתי לגמרי!). שימו לב שכל התוכן "זרוק" כיחידה אחת שאפשר לקרוא אותה , אבל התוכן לא יכול לשמש למשהו אחר.

כדאי להכיר! ניהול תוכן בתבניות

 

כאשר התוכן שלנו מורכב או שאנחנו רוצים לעשות איתו שימושים מתקדמים (לדוגמא: השוואה) כדאי לנו לערוך את התוכן בתבנית ולא כשדה טקסטואלי (HTML). עריכה של תוכן בתבניות משמעותה הזנה של התוכן בשדות ייעודיים לכל סוג מידע.

ראו לדוגמא את צילום המסך, זוהי תבנית לדוגמא שמתארת טלפון סלולרי והתוכן מוזן לתוך שדות על פי סוג התוכן.

מה היתרונות?
 

  • כל סוג תוכן מוזן לשדה המתאים (טקסט, מספר, תאריך וכו...)

  • הסיכויים שנשכח להזין משהו קטנים יותר

  • הזנת התוכן מדוייקת יותר! ומהירה יותר!

  • אפשר להגדיר בתבנית שדות חובה

  • אנחנו מתרכזים בתוכן ולא בעיצוב

  • כל הפריטים ניראים אחידים לעין של המשתמש.

והחשוב מכל עוד לפנינו, המידע שנשמר בצורת מתובנתת יכול לשמש אותנו ליישומים מתקדמים.

איך נראה התוכן למשתמש?

 

תצוגת התוכן למשתמש גם היא מחולקת ומאורגת על פי השדות ומאפשרת להתמצא יותר טוב בעומס המידע.

ראו לדוגמא את צילום המסך, זוהי בדיוק אותו פריט תצוגה ואותם השדות רק במצב של תצוגה.

 

מה היתרונות?
 

  • כל סוג תוכן נמצא בשדה משלו

  • התוכן (המידע) לא מוצג כיחידה אחת, פחות עמוס

  • כל הפריטים ניראים אחידים לעין של המשתמש

  • ניתן להזיז שדות למיקום אחר, יש שליטה על התצוגה בלי לשנות את התוכן

  • ניתן להסתיר שדות לפי סוגי המשתמשים (הרשאות) בלי לשנות את התוכן

  • ניתן להסתיר שדות לפי ערוץ התצוגה (מחשב, נייד, טאבלט) בלי לשנות את התוכן

הסעיף האחרון בעצם מאפשר לנו לתת את יכולת הריספונסיביות (Responsive UI) שכולם מדברים עליה.

כלומר, להתאים את התצוגה לגודל המכשיר של המשתמש בלי צורך לשנות את התוכן או את שיטת העבודה.

למי שקצת מכיר את הנושא, מדובר באתגר לא פשוט, הכתיבה של תוכן בשדות ולא כיחידה אחת מקלה במעט על הביצוע.

החלק הכייפי! השוואת תוכן הופכת להיות פשוטה

אם הקפדנו להזין את התוכן שלנו בתבניות, נפתחות בפנינו אופציות נוספות ושימושיות במיוחד.

לדעתי, אחרת הדרכים הנפוצות ביותר היום לצרוך תוכן היא באמצעות השוואה וזו גם הדוגמא שבחרתי להתמקד בה.

אפשר לראות את זה בצורה מובהקת באתרי קניות אבל  ניתן בהחלט להסכים שחלק בילתי נפרד מתהליך קבלת ההחלטות שלנו

מתבסס בין השאר על השוואה של מידע. 

ראו לדוגמא את צילום המסך, אנחנו נשתמש בתבנית הטלפון הסלולרי והפעם נציב את התוכן שלנו side-by-side

גם במקרה של השוואה תצוגת התוכן למשתמש מחולקת על פי השדות ומאפשרת להתמצא יותר טוב בעומס המידע.

אם השכלנו להשתמש בתבנית, תצוגת השוואה כזו היא קלה יותר להשגה.

מה היתרונות?
 

  • כל סוג תוכן נמצא בשדה משלו

  • התוכן (המידע) לא מוצג כיחידה אחת, פחות עמוס

  • ניתן להשוות פריטים מאותו הסוג בצורה קלה ("תפוזים לתפוזים" ו-"טלפונים לטלפונים")

  • ניתן להזיז שדות למיקום אחר, יש שליטה על התצוגה בלי לשנות את התוכן

במקרה של השוואה היכולת הריספונסיביות (Responsive UI) מוגבלת יותר כיוון שטבלת השוואה היא בהגדרה מבנה קשיח.

בנייה נכונה של טבלת השוואה היא נושא בפני עצמו (אולי במדריך הבא!)  אך גם לזה יש פתרון שהוא יחסית פשוט לביצוע.

סיכום קצר ומסקנה

כתיבה של תוכן טקסטואלי ותמונות היא בדרך כלל מהירה ופשוטה למרות שאני מכיר כמה אנשים שיתווכחו עם הטענה הזו.

אך הבעייה המרכזית היא שלאחר העבודה הקשה לא ניתן להגיע ליכולות או ליישומים מתקדמים כיוון שהתוכן הטקסטואלי אינו ניתן למניפולציה נוחה על ידי מערכת ניהול התוכן שלנו (CMS). בסופו של דבר זה גורם לנו לעבוד קשה ולהשיג הרבה פחות ממה שאנחנו יכולים.

אלטרנטיבה יותר נכונה היא עבודה עם "תבניות מידע".

המידע נשמר בשדות נפרדים שקל יותר לאחר מכן "לעשות" איתם שימוש מתקדם.

לדוגמא:

  1. השוואה של פריטי מידע

  2. החצנה לערוצים דיגיטליים שונים

  3. שליטה טובה יותר בתצוגת הגרפית

  4. שליטה טובה יותר במתן הרשאות על התוכן

  5. יש עוד...

אני אשמח מאוד לשמוע מה דעתכם בעניין!

האם אתם עובדים במערכת שמבוססת על תבניות מידע?

(או שאתם נאבקים ב - HTML?)

 

 

זהו. אסיים כאן.

אני מקווה שתמצאו את המדריך הזה שימושי ותצליחו לשפר את איכות התוכן שלכם.
אם אהבתם את המדריך, שתפו אותו עם חברים נוספים שימצאו בו תועלת.

הארות והערות יתקבלו בברכה, וכמובן שאלות (אם יש).

ניתן תמיד לייצור איתי קשר דרך האתר או באמצעות דף הפייסבוק שלנו.

איציק.
:-)

איציק חנן | יזם וטכנולוג

מתכנת מחשבים, מקצוען בתחום פיתוח אפליקציות אינטרנט ומערכות ניהול מידע ארגוניות.
יועץ טכנולוגי בעל נסיון רב בניתוח מערכות, אינטגרציה וביצוע פרוייקטים טכנולוגיים מורכבים.

יזם. סטרטאפיסט. בלוגר. כותב. אוהב מחשבים וטכנולוגיה. אוהב אנשים. בעלי חיים. אומנויות לחימה.
מוסיקה. אוהב ללמוד. מחפש ידע. קשרים עיסקיים. ועסוק כמעט תמיד באתגר הבא.

  • Facebook Social Icon
  • LinkedIn Social Icon